Introduction(Draft)
ปัจจุบันนี้ การที่คนเราพูดถึงสิ่งใดสิ่งหนึ่ง มักจะเกิดปัญหาการเข้าใจไปในทางที่ไม่ตรงกัน เนื่องจาก audience มีประสบการณ์ในสิ่งๆนั้นแตกต่างกันออกไป เนื่องจากได้รับข้อมูลในสิ่งๆนั้น จากแหล่งที่แตกต่างกันผ่านทาง 5 senses ของพวกเค้า ยกตัวอย่างเช่น บางคนแค่เห็น. บางคนแค่ได้ยิน หรือแม้กระทั่งบางคนได้สัมผัสมันมาแล้ว ซึ่งจากที่กล่าวมาข้างต้น ทำให้เกิด misinformation problem ขึ้น ซึ่งปัญหานี้ถือเป็นหนึ่งในปัญหาที่สำคัญมาก เพราะอาจส่งผลกระทบไป้ในหลายๆ ด้าน ไม่ว่าจะเป็น การข่าว การประชาสัมพันธ์ รวมไปถึง การโฆษณา procuct ต่างๆ เช่น ถ้าเราต้องการจะ advertise สิ่งๆนึง เราไม่สามารถรู้ได้ว่า audience จะเข้าใจในส่ิงๆนั้นขนาดไหนถ้า audience ไม่เข้าใจในสิ่งที่เราต้องการจะบอก มันอาจทำให้ product ของเรา ดูไม่น่าสนใจ ไม่ดึงดูด ซึ่งจะส่งผลกระทบทั้ง seller and consumer. So, we have find the way to let’s the audince exactly understand in our product as much as possible.
At present, when we are talking about anything it always has different opinion. This is because every can normally get any information from different source via his or her 5 senses such as someone only knew it from seeing or hearing, on the other hand, someone used to touch it before. According to all, it cause Misinformation Problem, this problem is one of the most significant communication problem for the reason that this problem might effect directly to many ways including news or advertising. For example, if we need to advertise some product, we couldn’t know that how deep the consumer will understand in that staff. If they could not get it probably make our product look unattractive or uninteresting at all. So, that problem is going to affect both seller and consumer. However, we have to find the way to let’s the audience exactly understand in our product as much as possible. Also, we have to make it attractive to the audience via their 5-senses.
November 7, 2007
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment